Rolnik Game Arena, czyli e-sport w Wałczu

You are currently viewing Rolnik Game Arena, czyli e-sport w Wałczu

Rolnik Game Arena, który jeszcze przed świętami (9 i 10 kwietnia) odbył się w ZS Nr 4 RCKU w Wałczu, to wydarzenie na skalę powiatu, na które czeka rzesza spragnionych sportowej rywalizacji zawodników e-sportu.

Sport elektroniczny to forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe. Celem organizatorów RGA nie jest dorównanie IEM, czyli największej e-sportowej imprezy w kraju, w ramach której co roku w katowickim Spodku odbywają się Mistrzostwa Świata, ale zrobienie najlepszego turnieju tego typu w okolicy.
W Polsce pojawiają się już klasy o profilu e-sportowym. Wbrew dość powszechnej opinii, gry komputerowe to nie samo zło. Uczą kreatywności, pobudzają wyobraźnię, umiejętności współpracy w zespole. Media i telewizja przedstawiają gry raczej w negatywnym świetle, a nie jako możliwość np. rozwoju pewnych sfer mózgu. Tymczasem gry komputerowe nie są w stanie zaszkodzić, jeśli wcześniej wypracowane zostało odpowiednie podejście.
Przygotowania do RGA zaczęły się miesiąc przed rozpoczęciem imprezy. Organizatorzy, których pracami kierował Jarosław Huber, stworzyli dwie strefy kibica i dwa streamy (do każdej gry osobno), dzięki czemu zawodnicy mogli oglądać wszystkie mecze ze swojej gry. Dzięki uprzejmości uczniów stworzona została sala gier planszowych, w której zawodnicy umilali sobie czas w oczekiwaniu na swoje mecze. Przygotowana też została sala gier treningowych z dziewięcioma komputerami.
Zawodnicy grali w dwie najpopularniejsze gry komputerowe: „Counter-Strike: Global Offensive” i „League of Legends”. Do pierwszego turnieju zgłosiły się 22 pięciosobowe drużyny, natomiast do drugiego 12 drużyn (również pięcioosobowych). Rozgrywki prowadzone były w systemie pucharowym.
Turniej rozpoczął się od towarzyskiego meczu pomiędzy drużynami nauczycieli i uczniami Zespołu Szkół nr 4. Zwycięsko wyszli z niego uczniowie.
Później zaczął się już właściwy turniej. W kategorii „League of Legends” zwyciężył zespół „ToxicON” w składzie: Oliwier Skupin, Krzysztof Chilicki, Patryk Garusiński, Mikołaj Praliczi Adam Opara. II miejsce zajął „Thickbears” (Dominik Szmyt, Maciek Tomaszewski, Marek Radecki, Bartłomiej Bożys, Nikodem Rosiński), a III miejsce „Rzeźnicy z Piwnicy” (Mirosław Krzyminiewski, Jakub Szalaty, Arek Rymsza, Kamil Wilkocki, Adam Świercz).
W kategorii „Counter-Strike: Global Offensive” najlepszy okazał się ALBOR (Karol Majorczak, Aleksander Radkiewicz, Patryk Narewski, Maciej Jakubik, Kevin Skrętowicz) przed Tursoft Gaming (Jakub Żuber, Michał Kabs, Olaf Banaśkiewicz, Jakub Kędzierski, Konrad Wilczyński) oraz Paradox (Oskar Sowa, Gracjan Chałupczak, Dawid Białek, Jakub Szczepaniuk, Michał Sobczak).
Gospodarzem turnieju był Zespół Szkół nr 4 RCKU w Wałczu, a najwięcej pracy w przygotowanie imprezy włożyli uczniowie Technikum Informatycznego. Obowiązków im nie brakowało – należało do nich m.in. przygotowanie sieci komputerowej w 5 salach gier, skonfigurowanie do gier ponad 30 komputerów, przygotowanie strony internetowej, itd. W prace zaangażowanych było prawie 20 osób.
Zawodnicy rywalizowali nie tylko o puchary – organizatorom udało się pozyskać sponsorów, którzy ufundowali atrakcyjne nagrody dla najlepszych zespołów. Imprezę wspomogli: Starostwo Powiatowe w Wałczu, Urząd Miasta Wałcz, Tursoft, Sklep Komputerowy AGA COM, ALBOR, PowerTech Eagle, ArkaSat, Centrum Ksero i Studio Reklamy oraz HuberNet. Łącze internetowe dostarczyła firma daiNet, a część komputerów do grania użyczyło nam Lokalne Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje”.